T27-261-270TKRL-Austerity
Kural பால்: அறத்துப்பால். Kural இயல்: துறவறவியல். அதிகாரம்: தவம் = Austerity
Verses 261-270
By Tiruvalluvar
Veeraswamy Krishnaraj
Austerity (Tapas) is concentration of the mind on one thought or subject. The aspirant must control his desires and organs: prescribed disciplines are available to accomplish them. Tolerance and stillness are the main thrust of these verses and help one attain spiritual wisdom. Once well established in Tapas, the aspirant will attain realization of Truth.   
Kural 261:
உற்றநோய் நோன்றல் உயிர்க்குறுகண் செய்யாமை
அற்றே தவத்திற்கு உரு.
உற்ற நோய் நோன்றல் உயிர்க்கு உறுகண் செய்யாமை Enduring hardship and not causing suffering to living forms
அற்றே தவத்திற்கு உரு That is the attribute of austerity.
1) உறுகண் uṟu-kaṇ உறு- +. 1. Suffering, affliction, distress;
261. Enduring hardship and not causing suffering to living things are the attributes of austerity.
Kural 262:
தவமும் தவமுடையார்க்கு ஆகும் அதனை
அஃதிலார் மேற்கொள் வது.
தவமும் தவம் உடையார்க்கு ஆகும் Austerity is for the practitioner of austerity.
அதனை அஃது இலார் மேற்கொள்வது அவம் (Avam = crime, sin) It is a sin for the unqualified to undertake it.
262. Austerity is for the practitioner (of austerity). It is a sin for the unqualified to undertake it.
Kural 263:
துறந்தார்க்குத் துப்புரவு வேண்டி மறந்தார்கொல்
மற்றை யவர்கள் தவம்.
மற்றையவர்கள் The non-practitioners
துறந்தார்க்குத் துப்புரவு வேண்டி Ability (cleverness) to help the ascetic
தவம் மறந்தார்கொல் Forgot to perform Tapas.
263. It is because of the dedication to help the ascetics that others forgot to perform Tapas.
Kural 264:
ஒன்னார்த் தெறலும் உவந்தாரை ஆக்கலும்
எண்ணின் தவத்தான் வரும்.
ஒன்னார்த் தெறலும் Destruction of enemies
உவந்தாரை ஆக்கலும் To bring prosperity to friends
எண்ணின் தவத்தான் வரும் If the ascetic wills it,
ஒன்னார் = பகைவர் = enemy, foe. தெறல் = destruction.
264. If the ascetic wills it, he can make or break a man (bring prosperity to friends and destruction to enemies).
Kural 265:
வேண்டிய வேண்டியாங் கெய்தலால் செய்தவம்
ஈண்டு முயலப் படும்.
வேண்டிய வேண்டியாங்கு எய்தலால் Since the desired things can be attained as desired in this world,
செய்தவம் ஈண்டு in this world முயலப்படு austerity will continue to be in favor.
265. Since the desired things can be attained as desired in this world, austerity will continue to be in favor.
Kural 266:
தவஞ்செய்வார் தங்கருமஞ் செய்வார்மற் றல்லார்
அவஞ்செய்வார் ஆசையுட் பட்டு.
தம் கருமம் செய்வார் தவம் செய்வார் The ascetics will perform their duty and asceticism.
மற்று அல்லார் ஆசையுள் பட்டு அவம் (crime, sin) செய்வார். All others caught by desires will do sin.
266. The ascetics will perform their duty and asceticism. All others caught by desires will do sin.
Kural 267:
சுடச்சுடரும் பொன்போல் ஒளிவிடும் துன்பஞ்
சுடச்சுட நோற்கிற் பவர்க்கு.
சுடச்சுடரும் பொன் போல் The gold emits more shine, when greater is the fire.
துன்பம் சுடச்சுட நோற்கிற் பவர்க்கு ஒளி விடும் Alike is the endurer’s splendor with scorching fire of suffering.
நோற்கிற்பவர் = endurer
267. As the (liquid) gold emits more shine, when higher is the fury of the fire. Alike is the endurer’s splendor with the scorching fire of suffering.
Kural 268:
தன்னுயிர் தான்அறப் பெற்றானை ஏனைய
மன்னுயி ரெல்லாந் தொழும்.
தன் உயிர் தான் அறப்பெற்றானை Him who is devoid of self-love and self-conceit
ஏனைய மன் உயிர் எல்லாம் தொழும் All other lives worship.
268. All other lives worship him who is devoid of self-love and self-conceit.
Kural 269:
கூற்றம் குதித்தலும் கைகூடும் நோற்றலின்
ஆற்றல் தலைப்பட் டவர்க்குல்.
கூற்றம் குதித்தலும் கைகூடும் He can handily jump past death.
நோற்றலின் ஆற்றல் தலைப்பட்டவர்க்கு Those with the power of endurance
கூற்றம் = death. நோற்றல் = endure. ஆற்றல் = vigor, Stamina
269. Those with the power of endurance (of hardships) can handily jump past death.
Kural 270:
இலர்பல ராகிய காரணம் நோற்பார்
சிலர்பலர் நோலா தவர்.
இலர் பலர் ஆகிய காரணம் The reason for the powerless many
நோற்பார் சிலர் நோலாதார் பலர் The endurers are a few and the impenitents are many.
270. The reason for the plethora of the powerless is because of a few endurers and many impenitents.
T27-261-270TKRL-Austerity           RGB: 255-204-153